Chiang Mai

18 februari 2013 - Chiang Mai, Thailand

Hey allemaal,

Sorry voor t lange wachten op dit nieuwe reisverslag! Ik ben er wel achter gekomen dat ik niet zon blogger ben, aangezien ik het verhalen schrijven en fotos uploaden echt het minst leuke van de hele reis vindt.:)  (Ook omdat het zo lang duurt en je heel lang moet wachten hoor..)

Maar goed, het reizen is iig echt superleuk. Warm, veel mooie dingen om te zien en heel veel te doen. We zijn ondertussen in Chiang Mai (in het noorden van Thailand).

Hier zijn we naar n tijgerpark geweest, hebben we n trekking gedaan, meditatieles gehad van een boeddhistische monnik, op n olifant gereden, heeeeel veel souvenirs gekocht op de night market, kookles gehad en vanochtend vroeg ook n thai boksles. (Niet zo mijn ding, maar Linda en Dave waren wel heel enthousiast..:)).

Vanavond vliegen we naar het zuiden om te gaan relaxen en duiken op de eilanden. Lijkt me heel fijn.

Sinds het vorige verslag is er heel veel gebeurd. Vanuit Luang Prabang (Laos) zijn we naar het zuiden van Laos gereisd, naar de eilanden in de Mekong rivier. Het was er qua natuur heel mooi, we hebben daar ook n kayaktocht gedaan (1 dolfijn gezien!).

Daarna zijn we verder gereisd naar Cambodja. Eerst naar Phnom Phen (de hoofdstad), waar we naar de killing fields en het Ton Lao museum zijn geweest (heel indrukwekkend, over de tijd dat Pol Pot in Cambodja aan de macht was).

Daarna verder naar Siem Reap, om natuurlijk de tempels te bekijken, Angkor Wat. Het was echt heel mooi, maar wel jammer dat het zo ontzettend druk was. Dat is hier natuurlijk wel op meer plaatsen, maar Laos was heel rustig en minder toeristisch, dus dat was wel even wennen.

In Siem Reap hebben we Linda en Dave ontmoet en is Dennis ook alweer naar huis gevlogen (die is nu alweer ruim een week in Nederland). Wij zijn toen de ochtend daarna vertrokken naar Bangkok en na n paar dagen Bangkok weer verder gereisd naar Chiang Mai.

Maar ja, t is veel te veel om alles op te schrijven, ik vertel de uitgebreide verhalen wel als ik thuis ben (of  bij t skypen)!

Liefs

1. Mama:
    18 februari 2013
    Leuk, om weer iets op je site te lezen! Maar 't skypen vind ik zeker zo leuk, kan ik ook wat vragen.
    Maar ga nu maar lekker relaxen op 't strand, want dat hoort er ook bij:)
    Tot horens en geniet! Liefs, mama.
  2. Evita:
    Hoi Cecile,

Leuk om een verslag te lezen van je reis. Veel plezier nog!

Groetjes, Evita
  3. Luuk geijsen:
    18 februari 2013
    Haaaaaa! Kei leuk allemaal! Zo'n boksles is misschien ook niet echt iets voor jou ;)
    Hoe gaat het met Yoga?
    Heel veel plezier met duiken (en niet in het territorium van een triggerfish zwemmen hoor).
  4. Rosy:
    18 februari 2013
    Op een olifant gereden? Super cool!!
    Zo te lezen geniet je nog volop! Blijf dat maar lekker doen!!
    Groetjes, Rosy
  5. Roos:
    19 februari 2013
    Lief Ciske, als ik je verhaal lees dan voel ik me zo trots!!! Mijn kleine zuske, die helemaal niet klein meer is.... XX
  6. Ellen:
    oh wat herkenbaar weer.
    Hoe bevalt het om zonder Dennis verder te reizen?
    Geniet er maar lekker van, voor je het weet ben je weer terug.
    En in Nederland is het nog drukker!! :-(
    x
  7. Mark:
    Ha zusje..
    Klinkt heel leuk allemaal.. De foto's van Dennis hebben we inmiddels ook gezien, waren erg leuk! Ce thaiboksen? Daar kan ik me niet meteen iets bij voorstellen.. Een meditatieles dan weer wel :P... Heel veel plezier nog daar! x
  8. Julie:
    1 maart 2013
    Hoi Cecile
    Eindelijk tijd om tereageren. Ik vind het steeds weer leuk om je reisverhaal te lezen Ik kan me echter ook voorstellen dat je er van baalt als het zo lang duurt met die computers. Je hebt veel meer leukere dingen te doen denk ik. Toch kijk ik er steed naar uit.
    Gisteren ben ik bij Resi op ziekenbezoek geweest . Dat gaat allemaal goed Ze mag vandaag naar huis Jullie kunnen dan weer skypen He verder weer heel veel plezier en tot het volgende verhal. Ju;ie
    p.s heb je al haren ingevlochten bij de kindjes?