koh tao en sumatra

7 maart 2013 - Sumatra, Indonesië

Heyallemaal,
Bedankt weer voor de leuke en lieve reacties. Het gaat allemaal goed hier. Mijn goede voornemen om iedere ochtend min. 15 minuten yoga te doen is helaas al lang geleden gesneuveld. In t begin van de reis heb ik het nog wel gedaan en zelfs nog een yogales genomen, maar het is vaak ook niet zo praktisch. Geen plek of geen tijd of je zit in een trein of bus. Dus dat ga ik maar weer proberen als ik thuis ben en een iets regelmatiger ritme heb:).
Reizen zonder Dennis gaat eigenlijk heel goed. Natuurlijk zijn er momenten dat ik hem mis, maar dat hoort er voor mij gewoon bij (had ook niet anders verwacht) en voel me verder gelukkig prima.
Maar mis bij vlagen iedereen wel n beetje hoor (niet alleen dennis), ook vriendinnen, familie, twinkel (de kat) en lekkere koffie!! En ik zou ook wel weer eens een lekker wijntje lusten...dat hebben ze hier bijna nergens en als t er is dan is het in verhouding echt ontzettend duur..dus drink nu alleen maar bier en af en toe een cocktail:)
Maar goed, we zijn nu inmiddels alweer n paar dagen op Sumatra.
Heb in Thailand op Koh Tao eerst nog n duikcursus gedaan en mn Paddi gehaald. Was echt supertof om te duiken...
De eerste dag op zee was trouwens wel verschrikkelijk. Waren best wilde golven en ik werd heel erg zeeziek. Ik heb vaak overgegeven, waarvan 1 keer zelfs onder water (...?? Ja dat kan, gewoon in je ademapparaat en dan komt het er vanzelf aan de zijkant uit...ieeeeuw!!:)
Vind t nu wel weer grappig, maar voelde me echt heel beroerd toen. Gelukkig hadden ze voor de dagen daarna pilletjes voor tegen de misselikkheid en voelde ik me n stuk beter. En t duiken was ook heel gaaf, vooral met t kompas onder water vond ik heel leuk. Verheug me nu ook al op Bali en Australie, waar het helemaal mooi duiken moet zijn.
Na koh tao zijn we verder gereisd naar Singapore en van daar naar Sumatra gevlogen.
Sumatra is echt een eiland waar je meteen verliefd op wordt. Na de busreis vanuit Medan kwamen we aan in Bukit Lawang, een klein plaatsje in het noorden aan de rand van de jungle. Supergroen, bergen op de achtergrond, een snelstromende rivier langs het dorp en s nachts kan je prachtig de sterren zien. En hele lieve, blije mensen alleen maar. Iedere avond werd er muziek gemaakt (iedere local kan goed! Gitaar spelen en mooi zingen).
We hebben hier een jungletrek gedaan waarbij we van heel dichtbij orang oetangs gezien hebben. Heel bijzonder....
Morgen gaan we richting Lake Toba waar het ook heel mooi schijnt te zijn...
Hopelijk gaat t allemaal goed met jullie in nl!
Heel veel liefs, Cecile
Ps ik zou echt heel graag fotos willen uploaden om te kunnen laten zien hoe mooi t allemaal is, maar dat duurt jammer genoeg echt te lang...sorry!!

1. Roos:
    Ha lief Ceetje!
    Wat een leuk verhaal! En je schrijft beeldend genoeg (bv over je eerst duik...), dus ook zonder foto's boeiend.
    Dikke zoen weer!
  2. Rosy:
    7 maart 2013
    Weer een leuk verhaal waar ik jaloers van word [behalve dat stuk dat je ziek was onder water hihi....] Je hebt weer super dingen gedaan en gezien! Geniet er nog van! X
  3. Lisa en Loes:
    Ha lieve zus!!
    Super om weer te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Lijkt me een grote geweldige vakantie!!

Kus van ons
  4. Mama:
    7 maart 2013
    Duiken is sowieso niets voor mij, maar al dat moois wat je onder water ziet!!! Ik zie het wel op tv. Maar in het echt is natuurlijk toch veel mooier. In het oerwoud bij die apen had ik ook wel willen zijn!!!
    Fijn, weer een verslag van je te lezen.
    Geniet maar weer en het gaat al hard naar april. Liefs, mama.
  5. Ellen:
    7 maart 2013
    Ach meiske, mis het allemaal niet hier!!! Je kijkt straks mee weemoed terug wat je nu allemaal hebt!!

haha dat spuugen onder water, uhum herkenbaar. Bij mij stormden toen alle vissen op mij af. Waardoor ik begon te schreeuwen, heel veel zout water in mijn mond kreeg en nog meer moest spuugen en er nog meer vissen op me af kwamen.

Geniet ervan!
    Liefs Ellen x
  6. Julie:
    22 maart 2013
    Hallo Cecile
    Een beetje late reactie maar ook hier heb je wel eens problemen met internet.
    Ik lees dat je Sumatra erg mooi vind Wij hebben dat toen (jaren geleden) helaas niet gezien. Ik hoop dat je java ook mooi vind als je daar komt en lekker genieten op Bali Effe uitrusten voordat je aan Australie begint Je moet er maar niet aan denken dat het in april allemaal al weer afgelopen is. Geniet van de tijd daar en ik ben weer benieuwd naar je verhaal.