Laos; tempels, tuben en groene bergen!

28 januari 2013 - Vientiane, Laos

Sabadee allemaal!
Nog bedankt voor alle leuke en lieve reacties!:) was heel fijn en leuk om te) lezen.
Hier nu n nieuw verhaal vanuit laos. (het heeft even geduurd, mede omdat de internetverbinding vaak heel langzaam is, maar ook omdat ik zoveel doe en zie dat ik er bijna niet aan toekom om ook nog alles op te schrijven...)
Gisteravond zijn we, na een lange rit door de bergen aangekomen in luang prabang, een stadje in het noorden van laos. De rit zelf is trouwens ook al heel bijzonder, heel mooi uitzicht over de groene bergen onderweg, en je rijdt door allemaal kleine dorpjes waar de mensen in hele kleine houten huizen/hutjes wonen. De chauffeur van het busje toeterde steeds omdat er heel vaak kippen, koeien, honden, ganzen of kinderen midden op de weg liepen. Die zijn dat gewend en gaan dan rustig aan de kant.
Sowieso gaat alles hier rustig volgens mij, haast lijkt hier niet te bestaan...
Voordat we in Luang Prabang aankwamen, zijn we in Vientiane (de hoofdstad) en Vang Vieng geweest.
Vooral Vientiane was ook n hele leuke en fijne stad. Hier zijn we o.a. een paar keer naar de avondmarkt geweest, naar de sauna (waar ik me overigens nogal ongemakkelijk voelde, omdat ik de enige vrouw was en westers...en dan schijn je nogal op te vallen...:) maar was heel blij toen er op n gegeven moment nog n Laotiaanse vrouw bijkwam), naar de fonteinen en hebben we een wandeltocht langs de tempels gemaakt.
De tempels waren heel mooi en indrukwekkend. Enorme boeddhabeelden, mozaiek, wandschilderingen, bloemen en heel veel kleur. Ik vond t echt heel bijzonder.
Overigens blijken dit nog maar eenvoudige tempels te zijn, maar ik was hier al helemaal van onder de indruk..:) Dus ik ben benieuwd dan...
In Vang Vieng hebben we n scootertje gehuurd en zijn we naar de verschillende grotten iets verderop in de bergen geweest. Waarvan sommige ook als tempel gebruikt worden (met boeddhabeelden) en andere weer onder water staan (waar je op oude opgeblazen tractorbanden drijvend en met n hoofdlamp op naar binnen kan). Heel leuk!
De tweede dag daar hebben we natuurlijk ook gedaan waar Vang Vieng om bekend staat, het tuben. Met n opgeblazen band wordt je 4 km stroomopwaarts gebracht en van daaruit drijf je op je bandje weer terug naar Vang Vieng.
Ook leuk, maar omdat t nu droog seizoen is en de rivier laag staat was t nu niet zo spectaculair (langzaam) en vooral goed voor je armspieren...anders kwam je op sommige plekken bijna niet vooruit:).
Nou, dat was t weer voor deze keer..! Fotos volgen nog!!
Xxx

1. Mama:
    28 januari 2013
    Leuk, om je verhaal nu ook te lezen. Gisteravond met het skypen viel het geluid regelmatig weg, dus van dat tubing had ik niet goed begrepen.Nu ben ik weer helemaal bij.
    Naar de foto's zie ik ook uit.
    Zo mooi, dat jij dit nu allemaal beleeft, zeg! Te gek.
    Geniet, geniet, geniet!!!
  2. Roos:
    Super Ciske!
    Hier is de sneeuw bijna helemaal gesmolten en schijnt de zon. Ook fijn! ;)
  3. Lisa en Loes:
    28 januari 2013
    was leuk om gisteren te skypen!
    Je vakantie/rondreis klinkt helemaal te gek.
    lieve groetjes van ons.
  4. Rosy:
    28 januari 2013
    Leuk om te lezen, klinkt super!!
    Ik ben jaloers! Geniet er nog van!
    X Rosy
  5. Mama:
    28 januari 2013
    Het is nu te laat, om je een smsje te sturen, maar ik wil toch even melden, dat de koningin op 30 april zal aftreden!
    Kom je nog net op tijd terug om afscheid te nemen.

Liefs, mama.
    P.s. Ik heb een hele leuke dag.
  6. Mark:
    29 januari 2013
    Ha Ce'tje en Dennis!
    Hier wordt het langzamerhand ook weer een beetje warmer.. Al zullen we jullie tempratuur niet zo snel inhalen ben ik bang :P.. Zo te lezen hebben jullie het super daar en is er genoeg te zien.. Wel balen voor Dennis dat hij de wedstrijd van het jaar morgen mist.. Ik zal hem op de hoogte houden (als het resultaat voor mij gunstig is tenminste :P)
    Grt Mark
  7. Julie:
    1 februari 2013
    Hoi cecile en dennis
    Op het eerste verhal van jou heb ik te snel gereageerd en ook te snel gelezen Ik heb geloof ik een paar regels in de mail overgeslaag, vandaar de rare reactie.
    Ik vind het prachtig om jullie reisverhaal steeds te lezen. Geweldig!!
    Ik denk dat jullie je ogen uitkijken Wat je normaal in films of op tv ziet is nu echt.Ik wens jullie nog veel reisplezier en kijk al weer uit naar het volgende verhaal
    groetjes Julie
  8. Ellen:
    1 februari 2013
    Oh wat klinkt dat herkenbaar!! Heerlijk relaxte Laos. Biertje en Lekker eten. Hoe waren de wegen nou, was het een beetje te doen?
    x
  9. Roos:
    4 februari 2013
    Ik ben wel weer benieuwd....
  10. Mama:
    4 februari 2013
    Hoi Cecile en Dennis,
    Ik ben ook wel weer nieuwsgierig naar jullie belevenissen!
    Zitten jullie nu intussen in Cambodja? Voor Dennis wordt het nu al aftellen, hè.

11. Roos:
    7 februari 2013
    Nouhou.....
    Ik check elke dag! vertelvertelvertel!
    XX
  12. Roos:
    11 februari 2013
    check...
  13. Cecile:
    12 februari 2013
    Er staan nieuwe fotos op nu (van Laos, Vientiane:-) heb je dat gezien Roos?
  14. Julie:
    13 februari 2013
    leuk hoor die fotos Hopelijk heb je binnenkort ook weer wat tijd om je verhaal te vertellen Ik kijk er naar uit
  15. Roos:
    17 februari 2013
    Ah! Nieuwe foto's! Leuk hoor! En nog steeds onwerkelijk....
    Hoop dat het een beetje went zonder je mannetje. En hoop dat dat mannetje ook een beetje went zonder jou.
    Dikke zoen! XX